Pagina's

23.7.14

My trip to Rome #1

Image and video hosting by TinyPic
Ik ben weer terug uit Rome! Ik heb echt een hele leuke week gehad samen met mijn vriend. Het was een hele leuke, maar wel een vermoeiende vakantie. We hebben veel gelopen en heel erg veel gezien. Er zijn leuke dingen gebeurd, maar ook minder leuke dingen, helaas.. Ik ben beroofd door een jochie van 10 (!!) in de macdonalds. Gelukkig heb ik al mijn pasjes nog! Hij heeft alleen mijn kleingeld gestolen, het was wel veel geld maar ik heb mijn vakantie er niet door laten verpesten, ik had een top week! Ik heb heel veel foto's gemaakt dus ik ga meerdere berichten schrijven over mijn week :)

Dag 1: Colosseum, Palatino en Forum Romanum

De eerste dag zijn we gelijk naar het Colosseum geweest. Dit is toch wel hèt gebouw van Rome. Er stond alleen een rij van 3 uur, gelukkig hebben we hier niet voor hoeven wachten. Verderop kon je kaartjes kopen waar je ook mee het colosseum in kan, dus we konden de rij lekker overslaan :) De kaartjes waren ook nog eens gratis. Lang leve minderjarig zijn heuj! Ook zijn we naar Palatino geweest, dat ligt er vlak naast. Het is een oud Romeins dorpje. Heel oud en er is ook ontzettend veel afgebroken, maar het blijft zo mooi om te zien! Naast het Palatino ligt het Forum Romanum. Daar staan allemaal oude tempels, echt prachtig :) Het is ook erg leuk om een vriend te hebben als ik heb. Hij is namelijk heel erg geïnteresseerd in geschiedenis dus hij kan echt heel veel en leuk vertellen!

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Dag 2: Spaanse trappen

De tweede dag besloten we lekker te gaan shoppen bij de Spaanse trappen. Ik heb een jurkje gekocht van de Brandy Melville en een top bij de h&m. Er komt sowieso nog een shoplog over Rome. Als je het metrostation uitkomt sta je gelijk naast de Spaanse trappen. Ik vind het erg mooi om te zien, maarja.. Het blijft een trap haha. Voor de Spaanse trappen heb je winkels als dior, chanel etc. Als je deze straat doorloopt kom je in de betaalbare straat om het zo maar te noemen haha. Ik moet zeggen dat je echt goed kan shoppen hier :) Als je door de 'betaalbare' straat loopt kom je ook allemaal kunstenaars tegen, ik vind het echt heel tof om te zien hoe ze aan het werk zijn. Ik ben helaas deze dag wel beroofd door een klein jongetje, weg 60 euro.. Het was echt heel naar toen ik het ontdekte. Maarja, wat doe je eraan? :( Het was verder gelukkig wel een leuke dag!

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Dag 3: Vaticaan en Engelenburcht

De derde dag brachten we een bezoekje aan de paus, helaas was hij niet thuis die dag maar we hebben wel prachtige dingen gezien. De kerk is sowieso al prachtig van buiten en binnen is het al helemaal mooi! We hebben ook de koepel beklommen, 500 treden pfff. Maar het uitzicht was het waard! We keken over heel Rome uit, echt prachtig! Ik moest trouwens speciaal kleding meenemen omdat je knieën en schouders bedekt moeten zijn, pfoee dat was warm haha. Nadat we in de St. Pieterskerk waren geweest liepen we naar de Engelenburcht, onderweg hebben we boodschappen gedaan en lekkere dingetjes gehaald. We hebben dat lekker in het parkje achter de Engelenburcht opgegeten, je kan daar heeerlijk zitten! Ook zijn we de Engelenburcht nog in geweest, prachtig uitzicht weer wauww. 
Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Dit waren we eerste drie (en vooral de meest vermoeiende) dagen. Maar het was heel leuk! We waren in totaal 7 nachten en 8 dagen in Rome. De volgende dagen vind je in de komende blogsposten :) Heel veel liefs, Emmy

Ik zou het heel fijn vinden als je me volgt op bloglovin' Klik hier! :)

11 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie, you made my day <3 Ik lees alle reacties met plezier en ik neem altijd even een kijkje op je blog :)

  1. Oh wauw, wat is Rome toch mooi en wat heb je toffe foto's gemaakt! Maar wat een onzin zeg dat het jochie je heeft beroofd.. Tof dat je het je fijne dagen niet liet beïnvloeden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat is rome toch prachtig! Die eerste foto is echt geweldig!

    Liefs x
    www.blogbymerdjelin.nl (doe jij al mee met de winactie op mijn blog?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh, een kereltje van 10... beetje jammer!
    Verder zijn het prachtige foto's! Ziet er heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wauw wauw! Wat een prachtige foto's! Voor die laatste!
    Ik ben benieuwd naar de rest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super leuke foto's! Ik wil ook wel een keertje naar Rome

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een ontzettend mooie foto's en leuk verslag heb je gemaakt!
    Rome lijkt mij geweldig!
    Wel rot dat je beroofd werd :(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waauw super leuke en mooie foto's het was echt een mooie en leuke vakantie zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto's! Ik vertrek binnen een paar weken ook met mijn vriend naar Rome, dus bij het zien van deze foto's krijg ik er gelijk héél veel zin in. Ook leuke outfit met dat bloemenkransje in je haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat een prachtige stad is het toch! Je foto's zijn zo mooi geworden. Maar wow, een jongetjes van die leeftijd! Die je beroofd. Dat is schrikken. Fijn dat je toch een fijne vakantie hebt gehad. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, mooie foto's! Gaaf dat je naar Rome bent geweest :) Ik ga er in september heen, kan niet wachten!

    BeantwoordenVerwijderen