Pagina's

31.8.14

Recept: New York Cheesecake

Image and video hosting by TinyPic

Long time no see! Haha nee valt best mee, Ik kom net terug van mijn introductieweek van de ArtEZ en het was super. Het was een super natte, koude en vieze week, maar het wat ge-wel-dig. Om nooit meer te vergeten! Thuis aangekomen had mijn lieve moeder heerlijke cheesecake gebakken, hmm. Dit is sinds kort echt mijn lievelingstaartje. Na zo'n lange week bijna geen lekkers te hebben gegeten heb ik hier echt van genoten, daarom wil ik dit recept graag met jullie delen! Lees gauw verder om er achter te komen hoe je dit heerlijke taartje maakt. 


Wat heb je nodig:
- 200 gram digestive koekjes
- 100 gram boter
- 1tl gemalen kaneel
- 1 vanillestokje
- 600 gram mon chou
- 2 el bloem
- 175 gram witte basterdsuiker
- 3 eieren
-125 ml crème fraîche

De bodem:
Verwarm de over eerst voor op 120 graden. De springvorm moet je invetten met boter of spray en bedek hem daarna met bakpapier. De beschuitjes maak je fijn (in een keukenmachine of met de hand, ze moeten heel klein zijn). De gemalen koekjes doe je in een kom en je roert de boter en de kaneel er bij. Dit mengsel kan je in de vorm gooien en stevig aandrukken. Zet het in de koelkast totdat je het gaat gebruiken. 

Inhoud:
Het vanillestokje snijd je door het midden en met een mes schraap je het merg er uit. Dit meng je samen met de Mocn Chou, bloem, suiker, eieren en crème fraîche, alles erin dus! Dit moet je mengen tot een gladde massa, niet op een te hoge stand, anders gaat het schiften!

Bakken:
Gooi het mengsel over de bodem heen en verdeel het gelijkmatig. Bak de taart ongeveer 1,5 uur in het midden van de oven. Je weet wanneer het klaar is als de buitenkant stevig is en het midden nog niet. Het ziet eruit als een soort pudding. Laat de taart in de over afkoelen tot kamertemperatuur en zet hem daarna 4 uur afgedekt in de koelkast. Daarna.. Eet smakelijk!

Saus:
Of je er ook frambozensaus bij maakt, kun je zelf beslissen. De saus maak je door 300 gram frambozen, 4 eetlepels suiker en 2 eetlepels sinaasappelsap te koken in een pannetje. Daarna gooi je de 2 eetlepels maïzena, gemengd met 150 ml koud water door het prutje tot een glad mengsel. Meng alles nog even goed door een blender en uiteindelijk haal je het nog even door de zeef. Laat de saus afkoelen in de koelkast. en voilà, gebakken cheesecake met frambozensaus!

Er zijn natuurlijk nog veel meer verschillende soorten cheesecake die ik héél graag een keertje wil uitproberen, maar ik vind deze toch echt wel heel lekker, deze blijft mijn favoriet :) Laat het me weten als je dit recept een keer hebt gebruikt. Wat vinden jullie van New York cheesecake? Liefs Emmy






15 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie, you made my day <3 Ik lees alle reacties met plezier en ik neem altijd even een kijkje op je blog :)

  1. Leuk recept, Emmy! Lief van je moeder. . Ik gebruik een ander recept voor ook een hemelse smaak! Ik hoop m je snel eens te laten proeven... Liefs Rachel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooh dit moet echt heerlijk zijn! Sowieso ben ik al fan van cheesecake!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ga ik zeker een keer proberen. Liefs, Elbrich

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat doe je me aaaan. Ik heb nu niets in huis en morgen start ik met een 'dieet'
    En nu ik dit heb gezien MOET ik het een keer maken.
    Ik sla 'm hoe dan ook op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mehhh, dit ziet er echt TE lekker uit. Ik krijg spontaan honger haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er echt heerlijk uit! Ik moet ook echt maar een keer cheesecake maken!

    En wat gaaf dat je op het artez zit! En dat het leuk was;)

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah het ziet er echt lekker uit! Ik bak alleen nooit dingen.. Misschien toch maar eens die moeite ervoor gaan doen! Hopelijk is je intro een beetje meegevallen! Leuke blog, ik volg je nu! :) X
    http://www.ingewm.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat ziet er echt geweldig lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er superheerlijk uit! Moet ik eens proberen, ik ben gek op cheesecake. Ik sla dit effe op!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk! Zo'n zin in cheesecake! Ik ben je gaan volgen n.a.v. je FB-post, zou leuk zijn als je een kijkje neemt bij mij. :) x

    BeantwoordenVerwijderen